Pizza ako z pizzérie

streda, augusta 10, 2022


RECEPT 

Inšpirovaný z videa od Viktor Nagy

Na cesto budeme potrebovať:

  • Voda vlažná až teplá (300 ml)
  • Droždie (1/3 - 1/2)
  • Cukor (1 lyžica)
  • Hladká múka (500 g)
  • Soľ (2 lyžičky)
  • Olej (2 lyžice)

Postup:

Do väčšieho pohára dáme 300 ml vlažnej až teplej vody.
Do vody rozdrvíme 1/3 - 1/2 droždia, pridáme lyžicu cukru, zamiešame aby sa droždie rozpustilo a necháme vykvasiť. Pohár môžete prekryť utierkou aby si držala voda teplo a droždie lepšie vykvasilo.
Zatiaľ si do misy (ja pracujem s rýchlokyskou) preosejeme 500g hladkej múky, pridáme 2 lyžičky soli a 2 lyžice oleja. 
Nakoniec skontrolujeme, či nám kvasnice vykvasili aspoň na výšku 1cm a pridáme ich k múke. 
Suroviny v miske vypracujeme do hladkého cesta, ktoré necháme v tvare bochníku (môžeme si ho podsypať trochou múky aby sa na misku neprilepilo a vrch cesta jemne tiež poprášime múkou). 
Misku prekryjeme, dáme na teplé miesto a necháme cesto kysnúť aspoň 1 hodinu. 
Vykysnuté cesto si rozdelíme na dve časti, z toho nám vyjdú 2 pizze. 
Cestá si položíme na vymúčenú dosku, na ktorej cestá rozpracujeme do kruhu (odporúčam si pozrieť video od Viktor Nagy, kde ukazuje ako pekne vytvarovať cesto do kruhu - po kliknutí na jeho meno sa vám zobrazí jeho video).  
Vypracované cesto si preložíme na plech na papier na pečenie aby sa nám pizza neprilepila a môžeme prejsť na pokladanie surovín!

Príprava pizze:

Ako prvé ide na pizzu základ - rajčinový pretlak. Ja doň pridávam aj oregano,bazalku, pretlačený cesnak, soľ a pre lepšiu chuť a rozotierateľnosť môžete pridať aj trochu kečupu.
Ďalej už môžete použiť ingrediencie podľa vašej chuti a preferencie. 

Ja som na prvú pizzu dala:

  • Rajčinový pretlak s oreganom
  • Šunku
  • Rajčinu
  • Kukuricu
  • Olivy 
  • Nastrúhaný syr
  • Na vrch bazalkové korenie

Na druhú pizzu som dala:

  • Rajčinový pretlak s oreganom
  • Šunku
  • Rajčinu
  • Olivy
  • Kukuricu
  • Baranie rohy
  • Nastrúhaný syr
  • Do stredu som rozbila jedno vajíčko
  • Na vrch opäť bazalkové korenie
Obe pizze som dala piecť na 200 stupňov, kľudne môžete dať aj na 220. Piekla som ich od oka približne 15 minút. Treba ich kontrolovať, dokým nebudú kraje do zlatista. 
Pred koncom som kraje každej pizze potrela slanou vodou s pretlačeným cesnekom a nechala dopiecť ešte 2 minúty do zlatista, no tento krok môžete spraviť aj predtým ako ich dáte do trúby.

A výsledok? 
No veď posúďte sami :) 



You Might Also Like

0 komentárov

Obľúbené príspevky